Kde je problém? Je naozaj efektívnejšie nevyťažené spoje obmedziť popri optimalizácii náväznosti liniek a nárazovo posilňovať len na obdobia, kedy počet cestujúcich tiež nárazovo stúpa (napr. na Vianoce) než nechať ich jazdiť stále a generovať stratu...
Nemalo byť aspoň miesto 365 iba 36? To by aspoň bolo bolo porovnateľné, hoci argument výška stále platí... Bojím sa, že som tu niečo ťažko nepochopil. ZSSK majú veľa histórie, na ktorej sa možno smiať (cez slzy), no tu nič také nenachádzam...
madafaka: No, veď zrušili osobáky a posilnili rýchliky. Úplne iné segmenty v rámci osobnej dopravy. Ak sa ľudia potrebujú dostať na sviatky z BA na sever a na východ, je im jedno koľko vlakov chodí napr. z BA do DS...
Madafaka: Iste, ale pointa je v tom, že kým smerom do DS ide o každodennú dochádzku, rýchliky na sviatky sú sezónna záležitosť. Dopyt po každodennej doprave klesá (pandémia, prázdniny, sviatky). Dopyt po sezónnej doprave z definície stúpol. Nehovoriac o tom, že celé to je nezmysel, pretože na rýchliky sa využívajú iné súpravy ako na osobáky a dokonca ani rušňovodiča nemôžu len tak preložiť z trate na trať (na to sú predpisy). Čiže počty regionálnych vlakov z tohto hľadiska nemajú priamy súvis s počtom rýchlikov. Akurát že sa ušetrí na prevádzke...
V súčastnosti sú ceny tuším také, že 3 alebo 2 ľudia v aute, keď sa zlozia na benzín, idú za cenu ako vo vlaku a pohodlnejšie, napr sa doprava až ma miesto určenia a v hocijakom čase, nie podľa cestovného poriadku. 4 idú už lacnejšie ako by ich vyšiel lístok. Je sloboda a aj slobodný trh, nie je povinné chodiť vlakom. A to platí aj naopak. Prepravca nemusí vyhodiť peniaze na prázdne vlaky ak tam ne zarobí.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
Kde je problém? Je naozaj efektívnejšie nevyťažené spoje obmedziť popri optimalizácii náväznosti liniek a nárazovo posilňovať len na obdobia, kedy počet cestujúcich tiež nárazovo stúpa (napr. na Vianoce) než nechať ich jazdiť stále a generovať stratu...
Nemalo byť aspoň miesto 365 iba 36? To by aspoň bolo bolo porovnateľné, hoci argument výška stále platí... Bojím sa, že som tu niečo ťažko nepochopil. ZSSK majú veľa histórie, na ktorej sa možno smiať (cez slzy), no tu nič také nenachádzam...
https://www.zss...vneho-poriadku/
(cisla som si vymyslela, ono je to dost jedno ohladne nepomeru)
madafaka: No, veď zrušili osobáky a posilnili rýchliky. Úplne iné segmenty v rámci osobnej dopravy. Ak sa ľudia potrebujú dostať na sviatky z BA na sever a na východ, je im jedno koľko vlakov chodí napr. z BA do DS...
Ked myslis :-) Kto byva v DS, tak tomu to asi jedno nie je.
Madafaka: Iste, ale pointa je v tom, že kým smerom do DS ide o každodennú dochádzku, rýchliky na sviatky sú sezónna záležitosť. Dopyt po každodennej doprave klesá (pandémia, prázdniny, sviatky). Dopyt po sezónnej doprave z definície stúpol. Nehovoriac o tom, že celé to je nezmysel, pretože na rýchliky sa využívajú iné súpravy ako na osobáky a dokonca ani rušňovodiča nemôžu len tak preložiť z trate na trať (na to sú predpisy). Čiže počty regionálnych vlakov z tohto hľadiska nemajú priamy súvis s počtom rýchlikov. Akurát že sa ušetrí na prevádzke...
Ak sa ti nepáči, chod so svojimi peniazmi inde. Aj pred 89 sa človek mohol rozhodnúť, či dá zarobiť autobus aróm, vlakarom alebo si kúpi auto.
V súčastnosti sú ceny tuším také, že 3 alebo 2 ľudia v aute, keď sa zlozia na benzín, idú za cenu ako vo vlaku a pohodlnejšie, napr sa doprava až ma miesto určenia a v hocijakom čase, nie podľa cestovného poriadku. 4 idú už lacnejšie ako by ich vyšiel lístok. Je sloboda a aj slobodný trh, nie je povinné chodiť vlakom. A to platí aj naopak. Prepravca nemusí vyhodiť peniaze na prázdne vlaky ak tam ne zarobí.